Πολιτική Υποστήριξης και Ανάπτυξης Προσωπικού

Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων Ολική Ποιότητα με Διεθνή Προσανατολισμό

 

Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Πανεπιστήμιο Πειραιώς

 

Δημοσιοποιημένη Πολιτική υποστήριξης και ανάπτυξης του διδακτικού προσωπικού

 

Το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πειραιώς αναγνωρίζει ότι το διδακτικό προσωπικό του συνιστά τον θεμέλιο λίθο της επιδίωξής του για συνεχή βελτίωση των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και των ερευνητικών αποτελεσμάτων του.

Κατά συνέπεια, η υποστήριξη της εξέλιξης και της συνεχούς ανάπτυξης του διδακτικού προσωπικού, αποτελεί πάγια δέσμευση του Τμήματος. Στο πλαίσιο αυτό το ΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων – Ολική Ποιότητα με Διεθνή Προσανατολισμό εφαρμόζει τις προβλεπόμενες διεργασίες και επιμέρους διαδικασίες του Τμήματος και του ΕΣΔΠ του Ιδρύματος και θέτει συγκεκριμένους στόχους για:

  • τη συνεχή και ουσιαστική ενίσχυση των μελών ΔΕΠ, ώστε αυτά να εμπλουτίζουν το διδακτικό τους έργο με σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας
  • τη διαμόρφωση των ενδεδειγμένων συνθηκών υποστήριξης των μελών ΔΕΠ για την ανάπτυξη του δίπτυχου διδασκαλία-έρευνα
  • τη διαρκή βελτίωση της ποιότητας και ποσότητας του ερευνητικού έργου του διδακτικού και ερευνητικού δυναμικού του Τμήματος, καλλιεργώντας την κατάλληλη κουλτούρα μεταξύ των μελών του.
  • Η υλοποίηση των παραπάνω στόχων επιτυγχάνεται μέσω:
  • της συμμετοχής του διδακτικού προσωπικού στο πρόγραμμα Erasmus+, που αποτελεί βασικό πυλώνα της στρατηγικής κινητικότητας των μελών της ακαδημαϊκής κοινότητας. Με τον τρόπο αυτό, δίνεται στο διδακτικό προσωπικό η ευκαιρία να διδάξει σε διαφορετικό ακαδημαϊκό περιβάλλον ή ακόμα και να επιμορφωθεί από μέλη της κοινότητας του Ιδρύματος υποδοχής
  • της δυνατότητας παράλληλης απασχόλησης των μελών ΔΕΠ σε άλλα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, για τον εμπλουτισμό των εμπειριών τους και τη μεταφορά τεχνογνωσίας
  • της ουσιαστικής παροχής κινήτρων για ποιοτική εκπαίδευση στους φοιτητές/τριες καθώς και της αναγνώρισης του διδακτικού προσωπικού που διακρίνεται σε αυτόν τον τομέα ∙ της χορήγησης επιστημονικών αδειών στα μέλη ΔΕΠ για την υλοποίηση του ερευνητικού τους έργου ή/και την ανάπτυξη δικτύου επιστημονικών συνεργασιών ∙ της παροχής ευκαιριών (συν-)εργασίας με εκπαιδευτικά/ερευνητικά ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής, αλλά και συνεργασίας με επιχειρήσεις και ερευνητικά κέντρα. Το Τμήμα κινούμενο προς αυτή την κατεύθυνση υπογράφει μνημόνια συνεργασίας με τους αντίστοιχους φορείς.
  • του σχηματισμού ερευνητικών διεπιστημονικών ομάδων μεταξύ διδασκόντων, αλλά και διδασκομένων-φοιτητών/τριων
  • της διάχυσης των ερευνητικών αποτελεσμάτων που προκύπτουν από δράσεις των μελών ΔΕΠ ή από το έργο μεταπτυχιακών/διδακτορικών φοιτητών/τριών
  • της χρηματοδότησης της συμμετοχής των μελών ΔΕΠ, συνεργατών ή/και μεταπτυχιακών/διδακτορικών φοιτητών/τριών σε επιστημονικά συνέδρια ∙ της χρηματοδότησης συνδρομών σε βάσεις δεδομένων που είναι απαραίτητες για την εκπόνηση ερευνητικού έργου
  • της χρηματοδότησης άρθρων ή βιβλίων σε ηλεκτρονικά περιοδικά ανοικτής πρόσβασης ∙ της επιβράβευσης της αριστείας και της ανάδειξης καλών πρακτικών από τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας
  • της προσέλκυσης και ένταξης στο ακαδημαϊκό προσωπικό του Τμήματος διδασκόντων με πλούσιο και αναγνωρισμένο ερευνητικό έργο
  • της προσέλκυσης μεταπτυχιακών και διδακτορικών φοιτητών/τριων με υψηλές ικανότητες και προοπτικές στην έρευνα
  • της ενθάρρυνσης της συμμετοχής των φοιτητών/τριών στην έρευνα υπό την επίβλεψη διδασκόντων, μέσα από τη συμμετοχή τους σε ερευνητικές ομάδες των εργαστηρίων ή κατά τη διάρκεια εκπόνησης της διπλωματικής τους εργασίας ή του διδακτορικού τους διπλώματος
  • της ανάπτυξης των απαραίτητων υποδομών και των υποστηρικτικών υπηρεσιών για την ποιοτική και απρόσκοπτη διεξαγωγή του εκπαιδευτικού και επιστημονικού έργου ∙ της εξασφάλισης του κατάλληλου εξοπλισμού στα ερευνητικά εργαστήρια με τα πιο σύγχρονα και εξελιγμένα μέσα, ώστε να διασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή καινοτόμων ερευνών
  • του ελέγχου της τήρησης των προβλεπόμενων διαδικασιών που άπτονται του πλαισίου αρμοδιοτήτων και υποχρεώσεων/δικαιωμάτων, αλλά και της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας του ακαδημαϊκού προσωπικού με ποικίλες μεθόδους (π.χ. αυτοαξιολόγηση, στοχευμένες επιμορφωτικές δράσεις κτλ.).

Η υποστήριξη των προαναφερόμενων δράσεων και παροχών απαιτεί την συνεργασία του Τμήματος Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων με υπηρεσίες και μονάδες του Ιδρύματος, όπως το Τμήμα Ακαδημαϊκού Προσωπικού, τη βιβλιοθήκη και τον Ειδικό Λογαριασμό Κονδυλίων και Έρευνας του Πανεπιστημίου.
Ειδικά για την υποστήριξη και τη βελτίωση του διδακτικού έργου του ακαδημαϊκού προσωπικού, το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και το ΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων-Ολική Ποιότητα με Διεθνή Προσανατολισμό, συνεργάζονται με το Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης του Ιδρύματος για την ανάπτυξη δράσεων όπως:

  • Επιμόρφωση στα πεδία των καινοτόμων διδακτικών τεχνικών και παιδαγωγικών φοιτητοκεντρικών μεθόδων.
  • Επιμόρφωση αναφορικά με την ουσιαστική αξιοποίηση των ΤΠΕ στη διδασκαλία και μάθηση.
  • Ενίσχυση, μέσω στοχευμένων σεμιναρίων, της απόκτησης δεξιοτήτων που διασφαλίζουν την ουσιαστική επικοινωνία διδασκόντων – διδασκομένων και την αποτελεσματική στήριξη των τελευταίων.
  • Διάχυση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών και παρότρυνση για την αξιοποίηση τους

Τέλος το Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και το ΠΜΣ στη Διοίκηση Επιχειρήσεων-Ολική Ποιότητα με Διεθνή Προσανατολισμό σε συνεργασία με το Ίδρυμα δημιουργούν τις προϋποθέσεις για τη διάθεση των απαιτούμενων υλικοτεχνικών και οικονομικών πόρων, αναφορικά με τη διάθεση των υποδομών, του εξοπλισμού και των ηλεκτρονικών υπηρεσιών που είναι απαραίτητα τόσο για την ποιοτική εκπαιδευτική, όσο και για την ποιοτική ακαδημαϊκή/ερευνητική λειτουργία του Τμήματος.